BANESTATUS – Aktuel information fra baneudvalg og greenkeeper omkring banen… Læs mere
Vedtægten revideret på ekstraordinær generalforsamling 16. november 2021 kan hentes som pdf ved at klikke på linket herunder.
Vedtægter for Sebber Kloster Golf Klub, opdateret, vedtaget og underskrevet 16.11.2021
Som vedtaget på den stiftende generalforsamling, den 2/9 1992.
Revideret og ændret på generalforsamlingerne den 8. marts 1999, 28. marts 2001, 5. marts 2002, 5. marts 2003, 17. marts 2004, 17. marts 2005, 21. marts 2007, 16. marts 2010, 15. marts 2011, 15. november 2012 samt ekstraordinær generalforsamling 16. november 2021.
§ 1
Klubbens navn er Sebber Kloster Golf Klub, og dens hjemsted er Aalborg Kommune. Det er klubbens formål at skabe gode muligheder for, at medlemmerne kan dyrke golf og med udgangspunkt i fællesskabet og det sociale liv i klubben at udbrede kendskabet til golfsporten. Klubbens formål er endvidere, at etablere og forestå driften af en golfbane, og organisere de dertil hørende idrætslige aktiviteter, således at klubbens medlemmer kan udøve golfspillet under de bedst mulige forhold. For at tilgodese dette er det hensigten, at medlemstallet maksimalt skal andrage 1.000 medlemmer.
Golfbanen er etableret på et område, der er omfattet af Nibe Kommunes lokalplan nr. 78. Området tilhører ejeren af Sebber Kloster Hovedgård, Sebber.
§ 2
Klubben består af aktive og eventuelle passive medlemmer. Kun de aktive medlemmer har ret til at spille på banen. Indmeldelse sker skriftligt til sekretariatet. Bestyrelsen kan periodevis begrænse tilgangen af aktive medlemmer af kapacitetshensyn. I så fald føres en tidsprioriteret venteliste.
§ 3
Kontingentet fastsættes hvert år af generalforsamlingen for fuldtidsmedlemmer, efter bestyrelsens forudgående indstilling. Herudover kan bestyrelsen foretage en opsplitning og fastsætte kontingent for følgende medlemskategorier: “1. Juniorer (under 18 år), 2. Ynglinge (18- 25 år), 3. Seniorer, 4. Fleksmedlemmer, 5. Pensionister, 6. langdistancemedlemmer – passive – tidsbestemt medlemskab m.fl.”
Et indskudsbevis skal være noteret på navn og kan kun overdrages med bestyrelsens tilladelse. Indskudsbeviset kan gå i arv.
De af medlemmerne indbetalte indskud kan ikke ved medlemskabets eventuelle ophør, fordres tilbagebetalt.
Kontingenter opkræves ved bestyrelsens foranstaltning. Bestyrelsen fastsætter indbetalingsterminer og opkrævningsformer.
Ved kontingentrestancer er bestyrelsen bemyndiget til at foretage eksklusion.
Genoptagelse af et medlemskab kan først ske, når hele restancen måtte være indbetalt.
Medlemskab er gældende for et kalenderår ad gangen (1.jan. – 31. dec.), og det påhviler det enkelte medlem selv at foretage skriftlig udmeldelse eller ændring af medlemsstatus til sekretariatet eller bestyrelsen inden 31. december, hvor det kommende medlemsår starter.
§ 4
Klubbens øverste myndighed er generalforsamlingen.
Ordinær generalforsamling afholdes i Aalborg Kommune hvert år inden udgangen af marts måned – med mindst 14 dages varsel.
Indkaldelse sker ved annoncering på klubbens hjemmeside, ved elektronisk nyhedsbrev eller e-mail og ved opslag i klubhuset.
Indkaldelsen skal indeholde dagsorden. Det reviderede regnskab kan 14 dage før generalforsamlingens afholdelse afhentes i klubhuset, ligesom det offentliggøres på klubbens hjemmeside.
Generalforsamlingen ledes af en af forsamlingen valgt dirigent.
Stemmeberettiget er ethvert aktivt medlem, der ikke er i restance med kontingent, og som ifølge dansk lov er personlig myndig.
Hvert medlem kan medbringe én fuldmagt.
Beslutninger træffes ved almindeligt stemmeflertal.
Vedtægtsændringer kræver dog, at mindst 2/3 af de fremmødte stemmeberettigede medlemmer stemmer derfor.
På ethvert stemmeberettiget medlems forlangende skal der afholdes skriftlig afstemning.
Ekstraordinær generalforsamling afholdes, hvis et flertal i bestyrelsen ønsker det, eller når mindst ¼ af de stemmeberettigede medlemmer fremsætter skriftlig begæring til bestyrelsen herom, med angivelse af de punkter, der ønskes behandlet på forsamlingen. Den ekstraordinære generalforsamling skal afholdes inden 4 uger efter begæringens modtagelse, og indkaldelse skal ske med mindst 8 dages varsel.
Over forhandlingerne på generalforsamlingen, samt ekstraordinær generalforsamling føres en generalforsamlingsprotokol, der underskrives af dirigenten.
§ 5
Dagsorden for den ordinære generalforsamling er følgende:
1. Valg af dirigent.
2. Beretning om klubbens virksomhed i det forløbende år
3. Fremlæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse
4. Forelæggelse af budget for igangværende år og fastsættelse af fuldtidskontingent for det kommende år.
5. Forslag fra bestyrelsen
6. Forslag fra medlemmerne
7. Valg af bestyrelsesmedlemmer og 2 suppleanter
8. Valg af revisor og revisorsuppleant
9. Eventuelt.
Forslag fra medlemmerne skal, for at kunne behandles på en ordinær generalforsamling, være indgivet skriftligt til bestyrelsen senest 1. februar. Forslag fra medlemmerne og fra bestyrelsen skal omtales i indkaldelsen til generalforsamlingen.
§ 6
Bestyrelsen består af max. 7 medlemmer, som vælges for 2 år ad gangen, idet der årligt afgår henholdsvis 3 og 4 medlemmer efter anciennitet. Genvalg kan finde sted.
Valgbar til bestyrelsen er alle stemmeberettigede medlemmer.
§ 7
Bestyrelsen konstituerer sig selv med formand, næstformand, sekretær og kasserer, og fastsætter selv sin forretningsorden.
Bestyrelsen er beslutningsdygtig når mindst halvdelen af dens medlemmer er til stede.
Bestyrelsen træffer sine beslutninger ved simpel stemmeflerhed.
I tilfælde af stemmelighed er formandens stemme afgørende.
Over bestyrelsens forhandlinger føres en protokol.
§ 8
Bestyrelsen har den daglige ledelse af klubben og træffer, med bindende virkning, beslutning i klubbens anliggender.
Klubben tegnes af formanden eller næstformanden i forening med et bestyrelsesmedlem.
Bestyrelsen kan ansætte/afskedige lønnet personale og meddele specialfuldmagter.
Optagelse af lån og indgåelse af leasingaftaler, der i begge situationer ikke kan afvikles inden for 1 år fra optagelsen, samt køb, salg og pantsætning kræver godkendelse af en generalforsamling. Forinden ovennævnte dispositioner informeres Sebber Klosters ejer herom.
For de af bestyrelsen på klubbens vegne indgåede forpligtelser hæfter alene klubbens formue.
§ 9
Bestyrelsen nedsætter de udvalg, der efter bestyrelsens eller generalforsamlingens opfattelse er behov for.
Bestyrelsen fastsætter udvalgenes opgaver og kompetence og giver retningslinjer for udvalgsarbejdet.
§ 10
Bestyrelsen fastsætter selv – eventuelt i forbindelse med Dansk Golf Union – alle regler og bestemmelser som findes nødvendige af hensyn til spillets afvikling og opretholdelse af orden indenfor klubbens område.
En overtrædelse af disse af bestyrelsen fastsatte bestemmelser kan i grove tilfælde straffes med karantæne eller i gentagne tilfælde med eksklusion fra klubben. En sådan afgørelse kan indankes for DGU´s Amatør- og Ordensudvalg.
Fastsættelse af medlemmers spillehandicap sker i henhold til Dansk Golf Unions handicapsystem.
§ 11
Til beslutning af klubbens opløsning kræves, at mindst 2/3 af alle stemmeberettigede medlemmer er repræsenterede på generalforsamlingen, og at mindst 2/3 af de repræsenterede stemmeberettigede medlemmer stemmer for forslaget.
Såfremt 2/3 af de stemmeberettigede medlemmer ikke er repræsenteret på generalforsamlingen, men forslaget dog er vedtaget af 2/3 af de repræsenterede stemmeberettigede medlemmer, skal bestyrelsen skriftligt med mindst 8 dages varsel indkalde til ny generalforsamling, der skal afholdes inden 4 uger efter den første generalforsamling.
Forslaget kan her vedtages af 2/3 af repræsenterede stemmeberettigede medlemmer uanset disses antal.
§ 12
I tilfælde af klubbens opløsning, vedtaget i henhold til § 11, træffer generalforsamlingen ved simpel stemmeflerhed bestemmelse om den nærmere fremgangsmåde ved opløsningen, herunder afvikling af klubbens formueforhold.
Eventuelt overskud i forbindelse med afviklingen tilfalder Aalborg Kommune til udlodning blandt Aalborg Kommunes øvrige ungdomsarbejde.